søndag 25. oktober 2009

Sundt smakfullt tynnt knekkebrød

Sundt knekkebrød

3 ½ dl grov rug
3 ½ dl havregryn
1 dl kli
2 dl solsikkefrø
1 dl linfrø
1 ½ dl sesamfrø
1 liter vann
2 buljongterninger


1. Kok opp 5 dl vann + buljongterningene
2. Ha i 5 dl kaldt vann
3. Rør inn alt mel og korn når vanne er lunkent
4. La deigen hvile i 20 min
5. Smør deigen på bakepapir på 3 brett
6. Rut opp med pizzarulle, passe sørrelser
7. Stekes på ca 170 grader i ca 50 min. til de er sprø og tørre. Jeg hadde alle tre bretta inne samtidig og brukte varmluft. Obs. nøye på slutten av steketiden så de ikke blir brent.

Smaker godt uten noe på, og ekstra godt med ost.

LYKKE TIL
Fra Kjellaug

4 kommentarer:

  1. Dette lager jeg ofte, det blir ikke så fint å se på, jeg brekker biter av det og spiser det med ost. Herlig etter min smak.

    SvarSlett
  2. oohhh... deilig!! Denne oppskriften har jeg hatt lyst på lenge:) Takk!! klem

    SvarSlett
  3. Heisan.
    Så at du lurte på "Collage".
    Brukte Bighugelabs.com og lastet inn et bilde fra min PC. Brukte "Hockneyizer". Number of Polaroids :20 (eller velg selv) og Create. Lagret bildet på datamaskinen og la det inn på bloggen etterpå. Lykke til!
    Hilsen Gro

    SvarSlett