søndag 15. november 2009

Englehekling

Nå er det så surt og kaldt ute at det blir mykje innekos. Hekler rødt av sjal i "Kittens Mohair" med "englemasker" ,utruleg enkelt og raskt, i forhold til kunststrikk duken eg strikker i tynt Solberggarn "12/4" for kjennere :-))) Må bytte litt på det.

Og så høyre eg på "gammal Stavangerrokk", så då tenkte eg at eg må fortsetja dene bloggen på nynorsk/jærsk nå når eg er ferdig med internettkurset. Vurderingå av resultatet blir utsett til mandag, etter det skal eg redigere vekk eindel av dei unødvendige forklaringar som ligg her.

3 kommentarer:

  1. Ble nysgjerrig på hva englehekling er. Kan ikke arbeide med "tunge ting" sjøl og dette hørtes "lett"ut.
    Jeg har begynt å kniple og lager litt julepynt, mest hjerter i flere modeller. Det er greit å flytte pinnene, men verre å avslutte pent fordi synet ikke er det beste.

    SvarSlett
  2. Ja englehekling er lett når du har lært det, det er lett i hendene, det går veldig fort, men om eg klarer forklare det veit eg ikkje. Det er maskene som kalles englehekling eller kjærllighetsmasker. Eg hadde ett gammalt sjal som mor hadde hekla til meg, men ikkje oppskrift. Gjekk på håndarbeidsbutikken på Obs, Morenen i Eidsberg, og fekk kjøpt ei oppskrift. Men det var umulig å forstå den. Men så klarte ei av døttrene mine å finne utav det, og nå er det ho som lærer opp slekt og venner. Men her ein dag lærte eg det vidare til ei veninne, så nå kan eg det og.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett